نوشته شده توسط : بهرام استادی

ببینید یکی از دلایلی که باعث میشه شما بانکوک رو برای سفر خودتون انتخاب کنید اینه که این شهر دیدنی های خیلی جذاب و جالبی داره از جمله فستیوال ها و موسیقی ها و غذاهای خوشمزه این شهر هست که شما رو میتونه به خودش جذب کنه یه تور بانکوک خوب و ویژه میتونه لذت سفر شما رو تا چند برابر افزایش بده و سفر رو براتون چند برابر شیرین تر کنه بانکوک شهر خیلی جالبیه میدونید از چه نظر از این نظر که در کنار مدرن بودنش در عین حال آثار تاریخی قدیمی که داره هم مث کاخ های شاهان و .... رو حفظ کرده مرحله بعدی که باید تو این موارد رعایت کنید اینه که برای سفرتون به بانکوک یه تور بانکوک مناسب رو پیدا کنید و به سفر خود بپردازید همین چند روز پیش بود که توی یه سایت تفریحی داشتم مطلب میخوندم که یه پنجره برام باز شد که سایت فاینداتور بود منم که دنبال یه تور بانکوک خوب بودم یه سری به سایتش زدم دیدم خوبم هست اگه خواستید برای تور ها و مسافرتاتون از سایت فاینداتور https://www.findatour.co/fa/international-tour/thailand/bangkok استفاده کنید من بلیطتم رو به وسیله همین سایت گرفتم و رازی هم هستم.



:: برچسب‌ها: چرا سفر به بانکوک ,
:: بازدید از این مطلب : 2627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

درخواست پتنت اپل برای توسعه تکنولوژی شارژ بی‌سیم

  • درخواست پتنت اپل برای توسعه تکنولوژی شارژ بی‌سیم
    apple-inductive-charging-station-patent-application_01.jpg

    اپ موبايل : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز پنج‌شنبه 8 سپتامبر 2016 (18 شهریور 1395) درخواست پتنتی از شرکت اپل که در سومین فصل از سال 2015 به این اداره تحویل داده شده بود را منتشر کرد. با وجود اینکه موضوع اصلی این پتنت درباره تکنیک‌های صیقل دادن و پاک کردن سطوح استوانه‌ای و منحنی در دیوایس‌های با بدنه فلزی عنوان شده، اما به گفته وب‌سایت Patently Apple، در این پتنت به محصول به‌خصوصی اشاره می‌شود که این ابزارهای جدید می‌توانند برای پرداخت و صیقل دادن به آن به کار گرفته شوند این محصول یک ایستگاه شارژ القایی بوده و بنابراین این امر تأییدی است بر اینکه اپل قصد دارد وسیله‌ای برای شارژ بی‌سیم طراحی کند.

    apple inductive charging station patent application

    این پتنت همچنین به شیوه‌هایی اشاره دارد که از طریق آنها می‌توان فضایی برای یک سیم‌پیچ شارژ القایی ایجاد کرد. شارژ القایی — که در اسمارت‌فون‌هایی نظیر Galaxy S7 شاهد آن هستیم — برای انتقال انرژی از طریق میدان‌های مغناطیسی، از 2 سیم‌پیچ استفاده می‌کند: یک سیم‌پیچ انتقال‌دهنده و دیگری دریافت‌کننده. این همان تکنولوژی است که اپل در این پتنت از آن یاد می‌کند.

    apple inductive charging station patent application

    در تصویری که اپل از این پتنت منتشر کرده، شاهد نمایی ایزومتریک (دارای اندازه‌های یکسان) از محفظه‌ای هستیم که چندین قطعه الکترونیکی را در بر گرفته که این قطعات از وجود یک ایستگاه شارژ القایی حکایت دارند.

    این ایستگاه شارژ القایی ممکن است برای تأمین جریان برق (از طریق انتقال انرژی به شیوه القایی) به یک دیوایس الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت، ایستگاه می‌تواند شامل یک سیم‌پیچ القایی (یا سیم‌پیچ انتقال‌دهنده القایی) باشد که به دور یک هسته فلزی (به عنوان نمونه از جنس آهن) پیچیده شده است. این مجموعه طوری طراحی می‌شود که قابلیت اتصال به یک سیم‌پیچ القایی (یا سیم‌پیچ دریافت کننده القایی) در یک دیوایس الکترونیکی را داشته باشد. زمانی که سیم‌پیچ انتقال‌دهنده، جریان الکتریکی را به شکل جریان متناوب دریافت می‌کند، از طریق هسته فلزی ولتاژی را در سیم‌پیچ دریافت‌کننده القا کرده و به این شیوه باتری موجود در دیوایس الکترونیکی را شارژ می‌کند.

    بنا بر اظهارات اپل، ایستگاه شارژ القایی می‌تواند به یک سطح پشتیبان نیز مجهز باشد که دیوایس الکترونیکی را دریافت کرده و دیوایس از طریق شارژ القایی (بدون هیچ‌گونه اتصال سیمی بین ایستگاه شارژ و دیوایس) شارژ می‌گردد.

    apple inductive charging station patent application

    در برخی حالات متصور برای این دستگاه، سطح پشتیبان از ماده‌ای پلیمری، مانند پلاستیک، تشکیل شده است. البته این احتمال نیز وجود دارد که سطح پشتیبان از هر ماده‌ای که جریان الکترومغناطیسی یا امواج RF را از خود عبور داده و اجازه اتصال بین ایستگاه شارژ و دیوایس الکترونیکی را فراهم می‌کند، نیز ساخته شود.

    ممکن است سطح پشتیبان با محفظه دستگاه ترکیب شود تا سیم‌پیچ القایی که به دور هسته آهنی پیچیده شده است را در بر بگیرد. در چنین حالتی، وقتی که ایستگاه شارژ به شکل القایی با یک دیوایس الکترونیکی اتصال برقرار می‌کند، سطح پشتیبان اجازه می‌دهد تا یک جریان الکتریکی از سیم‌پیچ القایی و هسته فلزی و از میان خودِ سطح پشتیبان در ایستگاه شارژ جاری شده و به سیم‌پیچ القایی موجود در دیوایس الکترونیکی برسد، که این سیم‌پیچ وظیفه تأمین جریان الکتریکی به باتری دیوایس الکترونیکی را بر عهده دارد.

    سیم‌پیچ‌های القایی فوق ممکن است توسط یک گیره مغناطیسی که در ایستگاه شارژ قرار می‌گیرد، به شیوه مغناطیسی به هم متصل شوند. اما امکان دارد محفظه دستگاه از یک یا چند ماده غیرمغناطیسی تشکیل شود تا اختلالی در اتصال مغناطیسی بین سیم‌پیچ‌های القایی ایجاد نکند. به علاوه اینکه، محفظه دستگاه احتمالا در برابر امواج RF نفوذ‌ناپذیر بوده و به فرکانس‌های رادیویی که در قالب امواج الکترومغناطیسی هستند اجازه عبور نمی‌دهد.

    ممکن است کانکتور از یک درگاه USB تشکیل شده و طوری طراحی شود که به شکل الکتریکی به یک منبع انرژی متصل گردد. این احتمال وجود دارد که منبع انرژی در قالب یک باتری در دیوایسی الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ قرار داشته باشد.

    درخواست پتنت مذکور به شماره 20160256931 در سه‌ماهه سوم سال 2015 به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا تسلیم شده بود. با توجه به اینکه این صرفا یک درخواست پتنت است، احتمال ساخت و زمان ورود چنین محصولی به بازار در حال حاضر نا معلوم است.

    درست است که درخواست پتنت فوق را نمی‌توان به عنوان جالب‌ترین یا هیجان‌انگیزترین اختراع در زمینه شارژ بی‌سیم تلقی کرد، اما این امر حداقل نشان‌دهنده آن است که تیم‌های مهندسی اپل همچنان در تلاش برای یافتن راه‌حلی که بتواند در آینده این تکنولوژی را به بازار بیاورد، مشغول کارند. ناگفته نماند فیل شیلر (Phil Schiller)، معاون ارشد بازاریابی اپل، در سپتامبر سال 2012 با اشاره به اینکه سیستم‌های شارژ بی‌سیم باز هم باید از طریق دوشاخه به پریز دیوار وصل شوند، در کارآمدی این سیستم‌ها ابراز تردید کرده و کابل USB را ابزار مفیدتری خوانده بود. طبق گفته وی «در واقع ایجاد دیوایس دیگری که مجبور باشید آن را به ]پریز[ دیوار بزنید، در اکثر حالات، پیچیده‌تر خواهد بود». شاید به همین دلیل باشد که اپل به تکنولوژی شارژ بی‌سیم محصول شرکت WiTricity متمایل شده است. این تکنولوژی از روش “شارژ مخفی” استفاده می‌کند، به این شکل که فرستنده میدان مغناطیسی تولیدی را به شکل لرزه‌های با فرکانس مشخص به دریافت‌کننده که با همان فرکانس لرزش می‌کند ارسال کرده و در نتیجه کاربران می‌توانند پدهای شارژ خود را نه‌تنها در نزدیکی فرستنده بلکه هر جا که مایلند در فاصله دورتر قرار دهند.

    witricity wireless charging model

    برخی شایعات حاکی از آن بودند که آیفون 7 علاوه بر ضدآب بودن و نداشتن جک هدفون، به فناوری شارژ بی‌سیم نیز مجهز خواهد بود. اما با رونمایی از آیفون 7 مشخص شد که تنها 2 مورد از 3 ویژگی فوق در این محصول جدید حاضر بوده و احتمالا اپل تعمدا از به کارگیری تکنولوژی شارژ بی‌سیم در اسمارت‌فون جدیدش خودداری کرده تا در دهمین سالگرد تولید آیفون در سال 2017، گوشی بعدی خود — که احتمالا آیفون 8 نام دارد — را با فناوری شارژ بی‌سیم به بازار عرضه کند.

    در پایان ذکر این نکته ضروری است که اپل تکنولوژی شارژ بی‌سیم را قبلا در اپل‌واچ به کار گرفته بود، لذا تجهیز آیفون به این فناوری نمی‌تواند کار دشواری برای اپل باشد. باید دید اپل چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد. 

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 1521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

شجاعی مهر: این اتفاق را شوخی خدا با خودم می‎دانم

  • شجاعی مهر: این اتفاق را شوخی خدا با خودم می‎دانم

    به نقل ازچیز دانلود :


    شجاعی مهر: این اتفاق را شوخی خدا با خودم می‎دانم



:: بازدید از این مطلب : 1639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

مضرات چای سیاه را درکنار لیمو ترش از بین ببرید

  • مضرات چای سیاه را درکنار لیمو ترش از بین ببرید

    پرتال خبر:

    چای ، چای سیاه

    چای سیاه دارای سمومی است که استفاده از آن موجب کوتاهی عمر می شود . از طرفی ایجاد خلط سودا (سودا زا)، سوزاندن آهن، طبع سرد بالا و کاهش سلامت و شفافیت پوست از دیگر مضرات آن است .

    مضرات و سموم چای را با این روش های سنتی از بین ببرید

    یک پژوهشگر طب اسلامی به معرفی ماده سم زدای طبیعی پرداخته و تاکید کرده است که مصرف آن در کنار چای مضرات و سموم این نوشیدنی را تا حد زیادی مهار می کند

    وی با تاکید بر خاصیت سم زدایی لیمو ترش افزود:استفاده از لیمو ترش همراه چای سیاه به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی آن سموم را از بین می برد و از مسمومیت جلوگیری می کند . همچنین مصرف لیمو به همراه چای در فصل تابستان ضد تهوع، تعریق و در افراد با طبع گرم، آرامبخش، نشاط آور و بسیار مقوی است. چای کاهنده خواص لیمو و استفاده از ترکیب آنها موجب ایجاد تعادل در بدن است .
    حسینی منش تصریح کرد:چای سبز مقوی، جوان کننده، نشاط بخش ، مفید برای مغز و بدن و بالا برنده تمرکز است همچنین این دمنوش شش برابر آنتی بیوتیک ها خواص درمانی دارد. استفاده از لیمو ترش در کنار این دمنوش خاصیت ضد اکسیدانی و اثر جوان بخشی آن را چند برابر می کند .

    چای

    مصرف لیموترش کنار چای

    این پ‍‍‍ژوهشگر طب اسلامی با یادآوری مضر بودن استفاده از قند به همراه چای و ایجاد سودا اظهار داشت :بهترین شیرین کننده به همراه چای، عسل است که باعث از بین بردن سموم آن می شود. همچنین استفاده از عسل در کنار چای سبز موجب افزایش جذب خواص درمانی آن می شود .
    وی یادآور شد:مصرف خرما و توت خشک به همراه چای سیاه مضرات آن را به حداقل می رساند، همچنین ترکیب زنجبیل و دارچین در چای با توجه به طبع افراد و متناسب با فصل بسیار مفید است .
    حسینی بیان کرد :استفاده از چای داغ موجب سرطان ریه و از بین برنده اعصاب روی زبان است . مصرف چای کمرنگ و جایگزینی سایر دمنوش های گیاهی به جای آن همواره از سوی متخصصین توصیه می شود .

    مضرات چای سیاه را درکنار لیمو ترش از بین ببرید

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 2361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

Arcane Quest 3 v1.3.1 دانلود بازی سفرهای پر رمز و راز 3 برای اندروید + مود

  • Arcane Quest 3 v1.3.1 دانلود بازی سفرهای پر رمز و راز 3 برای اندروید + مود
    Arcane-Quest-3.jpg

    احسان موبایل :

    دانلود arcane quest 3

    بازی حماسی و فوق العاده زیبایArcane Quest 3 نسخه معمولی + نسخه مود شده گرافیک عالی با گیم پلی بسیار سرگرم کننده و زیبا داستان افسانه ای و حماسی با سفرهای متعدد یک بار دیگر نیروهای تاریکی بازگشته اند و موجب تهدید قلمرو اُریا شده اند! Arcane Quest 3 سومین قسمت از سری بازی های […]

    ******************
    Arcane Quest 3 v1.3.1 دانلود بازی سفرهای پر رمز و راز 3 برای اندروید + مود

    لینک مطلب

    admin


:: بازدید از این مطلب : 1968
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

فیلمبرداری «شکلاتی» به نیمه رسید/ آماده شدن برای جشنواره کودک



:: بازدید از این مطلب : 2127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

جمشیدی:برای اولین بار کلاس داوری وود بال ساحلی برگزار می کنیم

  • جمشیدی:برای اولین بار کلاس داوری وود بال ساحلی برگزار می کنیم

    دبیر انجمن وودبال گفت: کلاس داوری وودبال ساحلی برای اولین بار به میزبانی فارس برپا می کنیم.

    وی افزود: همزمان با برگزاری این دوره ،برای اولین بار کلاس آموزشی داوری وودبال ساحلی نیز آموزش داده می شود.

    جمشیدی گفت:در این دوره آموزشی ۱۵ نفر از استان فارس شرکت می کنند و۱۵ نفر دیگر از استان های فعال کشور حضور دارند.که برای ۱۲ استان فعال سه سهمیه در دوبخش آقا و خانم در نظر گرفته شد.

    وی افزود:امیدوارم برگزاری این کلاس ها در ارتقای دانش داوری موثر باشد و داوران ما در مسابقات خارجی قضاوت کنند.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 2126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

خاطرات جالب علیرضا فغانی از قضاوت در دربیپریا و میترا

  • خاطرات جالب علیرضا فغانی از قضاوت در دربیپریا و میترا

    علیرضا فغانی بهترین داور رقابتهای فوتبال المپیک برزیل شهرآورد شماره ۸۳ سرخابی های پایتخت را عصر جمعه قضاوت خواهد کرد.

    فغانی از داربی های تهران کم خاطره ندارد؛ از داستان بازی عجیب داربی ۷۴ سال ۱۳۹۰ که منجر به پیروزی غیر قابل پیش بینی پرسپولیس ده نفره برابر استقلال پرویز مظلومی(۳-۲) شد تا تساوی بدون گل دو تیم آبی و قرمز تهران در سال۹۲ و شهرآورد شماره ۷۷.

    با این حال بهترین داور حال حاضر آسیا آنقدر باتجربه شده که بعد از انتخابش برای سوت زدن این دیدار حساس هیجان زده نشود و نگوید به وجد آمده است.

    بررسی عملکرد این داور ۳۸ ساله در یک سال اخیر هم چندان خالی از لطف نیست. داوری که در لیگ پانزدهم به خاطر مشکلاتی که در قضاوت دیدار پرسپولیس برابر ذوب آهن بوجود آمد حدود یک سالی برای قرمز ها سوت نزده است.

    در واقع شکایت پرسپولیسی ها محرومیت چهار جلسه ای این داور بزرگ را به همراه داشت تا در نهایت تا مدتها گذر این داور شایسته از زمین دیدارهای ارتش سرخ دور بماند.

    آخرین قضاوت بین المللی و خرج ۳ کارت زرد

    داور داربی شماره ۸۳ آخرین قضاوت بین المللی خود را دقیقا دو هفته قبل در پرت استرالیا انجام داد. دیداری از سری رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه که منجر به پیروزی ۲-۰ میزبان برابر عراق شد.

    در دیدار پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه داور ایرانی دیدار به اسمیت مدافع چپ میزبان و مویی هافبک استرالیا کارت زرد نشان داد. در مقابل از جمع عراقی ها فقط هافبک میانی این تیم علی عباس با اخطار قاضی میدان جریمه شد.

    آخرین قضاوت ایرانی

    علیرضا فغانی که در ماههای اخیر درگیر قضاوت در میادین بین المللی متفاوت بوده است آخرین بار در ایستگاه پنجم لیگ جاری ایران دیدار دو تیم لیگ برتری پدیده و استقلال خوزستان را سوت زد. دیداری که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

    آخرین اخراجی از داربی آمد

    آخرین بازیکنی که با کارت قرمز علیرضا فغانی از زمین مسابقه اخراج شده مهدی اسلامی مدافع ساروی استقلال اهواز است.

    این بازیکن در ایستگاه ۲۸ لیگ گذشته با دریافت کارت زرد در دقایق ۱۳ و ۹۴ از زمین دیدار برابر فولاد اخراج شد تا اخراجی داربی جنوب لقب بگیرد.ردیداری که با درخشش ساسان انصاری و هت تریک این بازیکن منجر به پیروزی ۳-۲ فولاد قرمز پوش برابر آبی های اهواز شد.ربازی مذکور شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

    خوش یمن برای استقلال مظلومی

    استقلالی ها در آخرین دیداری که قضاوتش را علیرضا فغانی بر عهده داشت با کسب یک پیروزی شیرین از زمین خارج شدند.

    استقلال پرویز مظلومی در ایستگاه ۲۷ لیگ پانزدهم با گلهای ابراهیمی(۸)برزای(۱۱) و انصاری(۳۶)فولاد اسکوچسچ را در هم کوبید تا شانس آسیایی شدنش پررنگ تر از قبل گردد. اتفاقی که در نهایت هم با سوم شدن آبی ها افتاد.

    دیدار مذکور جمعه ۳ اردیبهشت ماه سال جاری در استادیوم آزادی برگزار شد. به عبارت دیگر استقلال و فغانی بعد از ۴ ماه و ۲۵ روز دوباره به یکدیگر رسیدند و این بار در یک داربی دیگر.

    پرسپولیس و داستان ذوب آهن

    داستان آخرین قضاوت علیرضا فغانی برای پرسپولیس که پیش تر عنوان شد.حدود یک سال و یک ماه قبل پرسپولیس در خانه با امید عالیشاه دروازه ذوب آهن را گشود اما  گلهای کاوه رضایی(۷۶)و مسعود حسن زاده(۹۰-پنالتی) شکست میزبان را رقم زد.

    پس از مسابقه هم مشخص شد که سه چهار اشتباه تیم داوری روی نتیجه نهایی تاثیر مستقیم گذاشته است و ما بقی ماجرا. حال باید دید داوری که در المپیک ۲۰۱۶ ریو بهترین قضاوت ها را انجام داد مطابق انتظار – به راحتی – از پس قضاوت داربی تهران بر خواهد آمد یا اینکه متاثر از حواشی ایجاد شده در قضاوت بازی پرسپولیس و ذوب آهن فصل قبل مجددا به سیبلی تبدیل خواهد شد برای انتقادات داخلی؟

    منبع: مشرق

    انتهای پیام/



:: بازدید از این مطلب : 2021
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

بیماران سرطانی سلول بنیادی خون‌ساز می خواهند نه خون

  • بیماران سرطانی سلول بنیادی خون‌ساز می خواهند نه خون

    معاونت فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: با پذیره‌نویسی پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در کشور می‌توانیم جان بیماران سرطانی را نجات دهیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی ؛ کریم شمس اسنجان معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون در مراسم بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز صبح امروز در مرکز انتقال خون استان تهران اظهار داشت: مراسم تقدیر از اهداکنندگان برای اولین بار در کشورمان برگزار شده است.

    وی ادامه داد: از سال ۸۹ تاکنون حدود شش هزار نفر برای اهدای سلول های بنیادی خون ثبت نام کرده‌اند که از این میان تنها اهدای ۱۰ نفر به سرانجام رسیده است.

    پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: خوشبختانه در زمینه سلول های بنیادی خون‌ساز، برنامه‌ریزی و ساماندهی خوب و موثری از سوی سازمان انتقال خون صورت گرفت.

    وی اضافه کرد: بیماران سرطانی نیازمندسلول های بنیادی هستند و اهدای این سلول ها راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای درمان و بهبود بیماران سرطانی محسوب می‌شود.

    درحال تکمیل/



:: بازدید از این مطلب : 1796
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

انفجار بمب صوتی در استانبول+عکسغروی

  • انفجار بمب صوتی در استانبول+عکسغروی

    شب گذشته یک بمب صوتی در یکی از محلات مرکزی شهر استانبول ترکیه منفجر شد که خسارات مالی بر جای گذاشته است.

    گروه جهان مشرق- شب گذشته یک بمب صوتی در یکی از محلات مرکزی شهر استانبول ترکیه منفجر شد که خسارات مالی بر جای گذاشته است.

    بنابر این گزارش، بمب در یک کیف ورزشی در مقابل رستورانی در مرکز شهر استانبول رها شده بود و در اثر شدت انفجار شیشه های منازل و اماکن عمومی در ۵۰۰ متری محل حادثه شکسته شد. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. به محض انفجار، صدها تن از نیروهای امنیتی ترکیه با حضور در محل ضمن مسدود کردن خیابانها به جستجو برای کشف بمب های احتمالی دیگر پرداختند.



:: بازدید از این مطلب : 2008
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

دانلود موزیک ویدیو جدید حامد زمانی بنام سپر



:: بازدید از این مطلب : 2101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

چگونه چند اکانت مختلف در اینستاگرام را مدیریت کنیم؟ +آموزش

  • چگونه چند اکانت مختلف در اینستاگرام را مدیریت کنیم؟ +آموزش

    آیا می دانستید در اپلیکیشن اینستاگرام کاربران می توانند چند اکانت مختلف داشته باشند؟

    به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ؛  اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئوهای کوتاه است که پلتفرم عظیمی برای کسب و کارهای کوچک به منظور ترویج و تبلیغ محصولات آنها به شمار می رود. در این میان، برای افرادی که از اینستاگرام برای مقاصد حرفه ای استفاده می کنند، داشتن اکانت اینستاگرام جداگانه بسیار ضروری است و مطمئنا داشتن چند اکانت مختلف، نیازمند مدیریت خوب و حرفه ای است.

    اوایل امسال شرکت اینستاگرام با اضافه کردن یک ویژگی جدید به اپلیکیشن اندروید و IOS خود، برای کاربرانش امکان داشتن 5 اکانت جداگانه را فراهم کرد. اگر شما نیز دوست دارید که بر روی گوشی خود همزمان چند اکانت اینستاگرام را مدیریت کنید، این مراحل را انجام دهید.

    * در بالای صفحه پروفایل اینستاگرام خود، بر روی گزینه Setting کلیک کنید.( بر روی سه نقطه عمودی در بالا و سمت راست اپلیکیشن)

    * صفحه باز شده را Scroll  کنید ( به پایین بکشید) تا گزینه Add account را در پایین صفحه پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

    * سپس در صفحه جدید  username و پسورد اکانت مورد نظر خود را وارد کنید  و بر روی log in کلیک کنید.

    حالا هر وقت در اینستاگرام خود log in  کنید، آیکون پروفایل شما در قسمت پایین صفحه در سمت راست با عکس پروفایل اینستاگرام شما تغییر خواهد کرد. این وضعیت اکانت فعلی شما را نشان می دهد که قبلا log in کرده اید. برای باز کردن اکانت دیگر خود، فقط کافی به پروفایل خود بروید و در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا لیست اکانت های خود را ببینید. حالا می توانید با یک کلیک، به اکانت دلخواه خود وارد شوید.

    برای دیدن نوتیفیکیشن های هر اکانت نیز کافی است به صفحه پروفایل مورد نظر خود بروید و username مربوط به آن اکانت را انتخاب نمایید.

    اگر به هر دلیلی قصد حذف هر یک از اکانت های خود را داشتید ابتدا باید به صفحه پروفایل اکانت خود وارد شده و به قسمت setting  بروید و در پایین صفحه بر روی گزینه log out کلیک کنید. از همین روش می توانید برای حذف سایر اکانت های خود استفاده کنید.

    گزارش: حسین فلاحی

    انتهای پیام/



:: بازدید از این مطلب : 1817
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

از پوکی استخوان چه میدانید؟آنچه که لازم است بدانید

  • از پوکی استخوان چه میدانید؟آنچه که لازم است بدانید

    از پوکی استخوان چه میدانید؟میدانید چه علائمی دارد؟میدانید چرا بوجود می آید؟میدانید دلیل بوجود آمدنش چیست؟میدانید چطور میتوان از آن پیشگیری کرد؟میدانید چطور آن را درمان میکنند؟میدانید چه خطراتی دارد؟و خیلی چیزهای دیگه که از پوکی استخوان نمیدانید و در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

    پوکی استخوان (Osteoporosis) بیماری شایعی است که باعث ضعیف شدن استخوان ها شده و خطر شکستگی استخوان ها را افزایش می دهد. زمانیکه شما دچار پوکی استخوان هستید، با افتادن های عادی و یا ضربه های معمولی و یا در مراحل شدید حتی با یک سرفه ممکن است استخوان های شما بشکند. شکستگی های مربوط به پوکی استخوان معمولا در لگن، مچ دست و ستون فقرات رخ می دهد.

    استخوان بافتی زنده در بدن بوده که دائما جذب و جایگزین می شود. پوکی استخوان زمانی رخ می دهد که تولید استخوان های جدید با مرگ استخوان های قدیمی برابر نمی باشد.

    پوکی استخوان در زنان و مردان و همه نژادهای مختلف انسان ها را رخ میدهد با اینحال افراد سفید پوست و زنان آسیایی (بخصوص زنان بعد از سن یائسگی) در خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری می باشند.

    داروها، رژیم غذایی سالم و ورزش می توانند در پیشگیری و درمان این بیماری کمک نمایند.

    علایم پوکی استخوان

    پوکی استخوان معمولا در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد و علایم آن کم کم یعد از اینکه بیماری پیشرفت کرد خود را نشان می دهند، بعضی از علایم شایع شامل:

    • درد مفاصل
    • مشکل در ایستادن
    • مشکل در راست نشستن
    • کوتاه شدن قد در گذر زمان
    • آسان شکستگن استخوان با ضربات کم شدت

    هرچند پوکی استخوان بخودی خود دردناک نبوده، اما شکستن استخوان در اثر پوکی استخوان دردناک می باشد، معمول ترین شکستگی استخوان در این بیماری شکستن استخوان های ستون فقرات می باشد.

    دلایل ابتلا به پوکی استخوان و افراد در خطر پوکی استخوان

    همانطور که گفتیم پوکی استخوان زمانی رخ می دهد که تولید استخوان های جدید با مرگ استخوان های قدیمی برابر نمی باشد، در این حالت تراکم استخوان شما کاهش یافته و شما دچار پوکی استخوان می شوید.عواملی که در ابتلا به این بیماری نقش ایفا می کنند، شامل پنج دسته خطرات و عوامل تغییر ناپذیر، سطح هورمونی، عوامل تغذیه ای، مصرف داروهای استروئیدی و سایر دارو ها و سبک زندگی می شوند.

    خطرات و عوامل تغییر ناپذیر و پوکی استخوان

    • جنسیت شما، زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به این بیماری هستند.
    • سن، افراد مسن بیشتر از دیگران در خطر این بیماری می باشند.
    • نژاد، افراد سفیدپوست و همچنین آسیایی ها در خطر بیشتری قرار دارند.
    • سابقه خانوادگی، ابتلا پدر و مادر و خواهر و بردار به پوکی استخوان خطر ابتلای شما را نیز افازیش می دهد.
    • جثه شما، افرادیکه جثه کوچکی دارند در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قرار دارند، چراکه ممکن است ساخت استخوان در این افراد کم تر باشد.

    سطوح هورمونی و پوکی استخوان

    • هورمون های جنسی، کاهش سطح هورمون استروژن در یائسگی یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به پوکی استخوان می باشد. همچنین سطح استروژن در خانم ها هنگام درمان با بعضی از شیوه های درمان سرطان نیز کاهش می یابد. در مردان، سطح تولید تستوسترون در گذر زمان کاهش می یابد و همچنین بعضی از انواع درمان های سرطان پروستات نیز باعث کاهش سطح تستوسترون می شود، این کاهش سطح هورمون های جنسی در زنان و مردان می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها گردد.
    • مشکلات تیروئیدی، مقدار زیاد هورمون تیروئید می تواند باعث ضعف استخوانی شود. زمانی هورمون تیروئید خون شما زیاد است که شما تیروئید پرکار داشته و یا میزان زیادی دارو برای درمان کم کاری تیروئید دریافت می نمایید.
    • سایر غدد، پوکی استخوان با بیماری های غدد دیگر از جمله پاراتیروئید پرکار و غدد آدرنال نیز در ارتباط می باشد.

    عوامل تغذیه ای و پوکی استخوان

    • کمبود دریافت کلسیم، این کمبود در صورتیکه طولانی مدت باشد می تواند باعث ابتلا به پوکی استخوان شود.
    • اختلالات خوردن، افردایکه دچار بیماری کم اشتهایی هستند، در خطر بیشتری برای ابتلا به پوکی استخوان می باشند. دریافت غذای کم می تواند میزان کلسیم در بدن را کاهش دهد. همچنین بی اشتهایی می تواند باعث توقف قاعدگی در زنان و به طبع آن افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند.
    • جراحی دستگاه گوارش، افرادیکه با جراحی سایز معده خود را کاهش داده، عمل بای پس معده انجام می دهند و یا بخشی از روده را بر میدارند، درخطر بیشتری برای ابتلا به پوکی استخوان می باشند.

    مصرف داروهای استروئیدی و سایر دارو ها و پوکی استخوان

    مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروئید از جمله پردنیزون و کورتیزون، با ساخت استخوان تداخل دارد. همچنین پوکی استخوان با سایر داروه از جمله:

    • داروهای پیشگیری و درمان تشنج
    • داروهای پیشگیری و درمان افسردگی
    • داروهای پیشگیری و درمان رفلاکس معده
    • داروهای پیشگیری و درمان سرطان
    • داروهای پیشگیری و درمان رد پیوند اعضا

    سبک زندگی و پوکی استخوان

    • کم تحرکی، افرادیکه تمام مدت نشسته بوده و کم تحرک هستند، در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری پوکی استخوان می باشند.
    • افراد الکلی، مصرف منظم الکل می تواند خطر ابتلای شما به بیماری پوکی استخوان را افزایش دهد.
    • سیگار کشید، هرچند دلیل اصلی تاثیر سیگار بر پوکی استخوان معلوم نیست، اما تحقیقات نشان می دهند که پوکی استخوان و مصرف سیگار با هم مرتبط می باشند.

    تشخیص پوکی استخوان

    تراکم استخوان شما یا تست های مربوط به این بیماری از جمله تست با اشعه ایکس مشخص می شود. افراد بالای 65 سال، افراد یائسه، مبتلایان به بیماری های تیروئید، کبد، کلیه، دیابت نوع 1 و افرادیکه سابقه این بیماری را در خانواده شان دارند باید تست تراکم استخوان انجام دهند.

    درمان پوکی استخوان

    اکثر درمان هایی که برای پوکی استخوان انجام می شوند در جلوگیری از کاهش تراکم استخوان و پیشگیری از شکستگی استخوان مفید می باشند. بعضی از انواع پوکی استخوان با رژیم غذایی و تغییرات سبک زندگی قابل مدیریت می باشند. سایر روش های درمانی استفاده از دارو بوده که باید توسط پزشک تجویز شود. این درمان ها می توانند شامل:

    • ورزش هایی که باعث تقویت ماهیچه ها می شوند
    • ترک سیگار
    • داروهای درمان پوکی استخوان همچون و همچنین بعضی از انواع هورمون ها
    • تزریق داروهایی برای خانم ها که خطر شکستگی را کاهش می دهند
    • اجتناب از مصرف الکل
    • مکمل های حاوی کلسیم و ویتامین D

    پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

    سه عامل برای حفظ سلامت استخوان ها بسیار مهم می باشند، این عوامل شامل دریافت میزان مناسب کلسیم، دریافت میزان مناسب ویتامین D و ورزش منظم هستند. روش های پیشگیری از پوکی استخوان و رعایت این سه عامل مهم شامل:

    • دریافت کلسیم کافی، از دریافت میزان کافی کلسیم اطمینان حاصل نمایید. بعضی از تحقیقات این میزان کافی را 1000 میلی گرم در روز برای افراد زیر 50 سال و 1200 میلی گرم در روز برای افراد بالای 50 سال می باشد. این کلسیم را می شود هم از طریق مکمل و هم از طریق بعضی از خوراکی ها تامین نمود. برای آشنایی با خوراکی های حاوی کلسیم مقاله غذاهای مفید برای سلامت استخوان را مطالعه نمایید.
    • ویتامین D، از دریافت ویتامین D کافی اطمینان حاصل نمایید. بعضی از تحقیقات میزان کافی ویتامین D را 400-800 IU در روز برای افراد زیر 50 سال و 800-1000 IU برای افراد بالای 50 سال می باشد. برای آشنایی با ویتامین D و خوراکی های حاوی آن این مقاله را بخوانید.
    • ورزش، یکی دیگر از راههای حفظ سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان ورزش می باشد. ورزش هایی همچون پیاده روی، بالا رفتن از پله، آهسته دویدن، ورزش های راکتی و شنا مفید می باشند.
    • مصرف سویا، چراکه سویا حاوی استروژن گیاهی که برای حفظ سلامت استخوان ها مفید است، می باشد.
    • ترک مصرف الکل
    • کاهش مصرف کافئین
    • ترک مصرف سیگار

    منبع : راستینه



:: بازدید از این مطلب : 1636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام استادی

رشته فرنگی غذایی ایده آل برای خانم های باردار

  • رشته فرنگی غذایی ایده آل برای خانم های باردار

    در دوران بارداری خانم ها غذاهای زیادی هوس میکنند؛ رشته فرنگی یا همان نودل از جمله غذاهای وسوسه کننده میباشد که در دنیا طرفدار زیاد دارد. رشته فرنگی دارای فواید زیادی میباشد و میتواند تأثیراتی خوبی در روند بارداری بگذارد؛ همچنین با رشته فرنگی غذاهای زیادی میتوان درست کرد، برای همین ممکن است خانم باردار از این غذا خسته نشود و بیش از حد این ماده غذایی را مصرف کند. مصرف بیش از اندازه ی رشته فرنگی نه تنها مفید نیست بلکه میتوان به عنوان ماده ای خطرساز ضاهر شود. در ادامه ی این مطلب از فواید و مضرات رشته فرنگی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    رشته فرنگی چیست؟

    رشته فرنگی غذای بسیار محبوبی است که به سبک ژاپنی و آسان آماده شده و مزه بسیار خوشمزه ای دارد. این ماده غذایی به عنوان یک گزینه سالم برای دوران بارداری زنان به شمار می رود، زیرا رشته فرنگی حاوی مواد مغذی زیادی بوده و فواید زیادی برای سلامتی مادر باردار و فرزند داخل رحم او دارد. شما می توانید انواع ادویه جات، ترشی جات، سبزیجات و دیگر مواد طعم دهنده را به رشته فرنگی اضافه کرده و باعث بهبود طعم و مزه این محصول شده و از خوردن آن در دوران بارداری خود لذت ببرید.

    آیا زنان می توانند در طی دوران بارداری خود، رشته فرنگی مصرف کنند؟

    بله، اما این افراد باید در مصرف رشته فرنگی حد اعتدال را نگه دارند! چون این ماده غذایی پر از نمک، چربی ها و مواد نگهدارنده بوده و مصرف بیش از حد آن می تواند به جنین داخل رحم مادر باردار صدمه وارد کند. بنابراین، مقدار مصرف رشته فرنگی باید در دوران بارداری زنان حامله محدود شود. همچنین، زنان حامله باید قبل از مصرف هر ماده غذایی با یک دکتر متخصص تغذیه مشورت کرده و در صورت توصیه پزشک، حد اعتدال را در مصرف آن ماده خوردنی و یا نوشیدنی نگه دارند.

    فواید خوردن رشته فرنگی در دوران بارداری:

    آماده کردن و خوردن رشته فرنگی در دوران بارداری زنان نه تنها بسیار آسان بوده، بلکه مزایای فراوانی برای سلامتی مادر و جنین داخل رحم او خواهد داشت. در ادامه این مقاله، برخی از فواید بهداشتی مصرف رشته فرنگی در دوران بارداری زنان بیان شده است. مهم ترین این موارد عبارتند از:

    1. رشته فرنگی منبع خوبی از پروتئین ها:

    همه زنان حامله نیاز دارند تا با دریافت منبع غنی از پروتئین در طی کل دوران بارداری خود، به ساخت بافت-های بدن جنین داخل رحمشان کمک کرده و از رشد مناسب و حفظ سلامت فرزند خود مطمئن گردند. به دلیل این که رشته فرنگی حاوی مقادیر زیادی از پروتئین است، مصرف فقط یک وعده از این محصول می-تواند در حدود پنج گرم پروتئین به بدن مادر باردار وارد کند. همچنین، پروتئین موجود در رشته فرنگی احساس سیری زودرس را به مادر باردار القا می کند، طوری که مادر حامله با مصرف مقدار کمی از رشته فرنگی احساس سیری کرده و ولع مصرف مواد غذایی مضر در بدنش از بین می رود. به همین دلیل، پزشکان متخصص تغذیه ادعا می کنند مادرانی که در طی دوران بارداری خود از رشته فرنگی در حد اعتدال استفاده کنند، از یک دوره بارداری سالم لذت خواهند برد.

    2.جلوگیری از کم خونی مادر با خوردن رشته فرنگی در دوران بارداری:

    از آن جایی که رشته فرنگی حاوی مقادیر بالایی از آهن و مواد معدنی است، مصرف فقط یک وعده از آن در حدود هشت درصد از آهن مورد نیاز بدن زنان باردار را برآورده خواهد کرد. به همین دلیل، به زنان باردار توصیه می شود که برای فراهم کردن مواد مورد نیاز بدن خود، روزانه مقدار کمی از این رشته فرنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهند. به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که بدن زنان باردار نیاز به آهن دارد تا از انتقال میزان مناسبی اکسیژن به سلول های بدن جنین داخل رحم خود و سلامتی او مطمئن گردد. همچنین، خوردن رشته فرنگی به این افراد کمک می کند تا از سطح مطلوب هموگلوبین خون خود مطمئن شده و از خطر ابتلا به کم خونی جلوگیری کنند. در نهایت، می توان ادعا کرد که خوردن رشته فرنگی در حد اعتدال می تواند داشتن یک دوره بارداری سالم را برای هر فردی تضمین کند.

    3. جلوگیری از یبوست با مصرف رشته فرنگی در دوران بارداری:

    به دلیل این که رشته فرنگی حاوی مقدار بالایی فیبر است، به هضم راحت غذا در دوران بارداری کمک زیادی می کند. معمولا، نیم بسته از رشته فرنگی دارای یک گرم فیبر است. بنابراین، خوردن این ماده غذایی در طی دوران بارداری می تواند عملکرد مناسب دستگاه گوارش زنان حامله را تضمین نموده و از بروز مشکل یبوست در بدن این افراد جلوگیری کند. همچنین، فیبر موجود در رشته فرنگی سطح کلسترول خون زنان حامله را تنظیم می کند.

    4. تامین انرژی مادر با خوردن رشته فرنگی در دوران بارداری :

    از آن جایی که رشته فرنگی حاوی مقادیر بالایی از کربوهیدرات ها است، بنابراین مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری کمک می کند تا انرژی مورد نیاز بدن مادر و فرزند داخل رحم او تامین گردد.

    عوارض جانبی مصرف رشته فرنگی در دوران بارداری:

    برخی از زنان حامله ممکن است ولع زیادی برای مصرف رشته فرنگی در طی دوران بارداری خود داشته باشند، که مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی خاصی را در بدن شما به وجود آورد. برخی از عوارض جانبی که با مصرف بیش از حد رشته فرنگی در دوران بارداری، در بدن زنان ایجاد می شود، عبارتند از:

    1. خطر بالا رفتن کلسترول خون مادر با مصرف بیش از حد رشته فرنگی در دوران بارداری:

    از آن جایی که رشته فرنگی حاوی مقدار بالایی از چربی اشباع شده است، پس مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری می تواند کلسترول بد خون مادر حامله را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در این افراد افزایش دهد.

    2. خطر ابتلا به فشار خون بالا در زنان حامله با مصرف بیش از حد رشته فرنگی:

    از آن جایی که رشته فرنگی حاوی مقدار زیادی سدیم می باشد، بنابراین مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های مربوط به قلب زنان حامله را افزایش دهد.
    بنابراین، به زنان حامله توصیه می شود تا مصرف رشته فرنگی را در طی کل دوران بارداری خود محدود کرده و مراقب سلامت خود و فرزند داخل رحمشان باشند.

    منبع: وب سایت مامانم



:: بازدید از این مطلب : 1533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()